This is our PART 2 DIARY. You may have a look at PART 1 here: Diary of OTOMAN FAMILY 1 HAPPY READING!! MMmmuuuahhh...

Thursday 14 March 2013

Sweet 59th Makkkkk...

Huh... Baru dapat nak menghapdet wehh.. Syukurrr.. Asalnya mula nak buat aksi 'lompat bintang' sebab happy giler dapat ber-blogging balik meskipon ada Aku kesah ngko nak kata Aku syiok sendiri ke hapaaaa!!!! *tiba emo plakkk...* Tapi kendian, aishhhhhh... Sedey sehhh... But, I will story after this orait???


Al-kisah sebenar adalah pasal bitrhday Mak yang ke 59 thn pada 25 Feb lalu. Abang sangat baik hati nak belanja 'dinner' tapi Aku lah 'mastermind' nyaaa.. Hehehehhh hehehhh... Kami ke restoran makanan Arab dan Pakistan. Bosan dengan sajian kebiasaan so kali ni Aku nak la Mak try sesuatu yang lain. Teringat masa ke Korea dulu, saban hari makan ni ja yang tekak ni boleh belasah kat Itaewon tu yang membuatkan Aku nak repeat. Idea asal maunya ke Bukit Bintang tapi En Suami dan Abang kan ker berkerjaaaa... Jauh na nak ke Kl tuh semata ehhh.. So, TTDI saja lahhh... *naseb ada*



Kami sefamily, Abang, Mak dan Erin. Kurang dua orang lagi anak Mak. Bukan taknak ajak tapi plan last-last minute lah katakan. Next year Insya-allah kita try buat semua ada sekali ya Mak yaaaa... MMmmmm.. Pendek cerita kami makan simple ja, tapi masa yang diambil untuk pilih apa nak makan ikut carta menu tu... Makan ber-jam Aku kira!!! Hahahahahhaaaa... Told ya!!! Nak lain dari yang kebiasaan la kununnya hehhhh.. Amek kau rambang!!! Penat Cik Pengambil Pesanan dok describe itu ini itu ini kat Kami.. Ngeeee...



Ini lah juadah Kami malam tu.. Simple gila 'presentations' nya tak segah nama. Jangan ditanya nama juadah sebab dah terlupa. Aku cuma hengat Hummus aja.. Wakakaka kakaka kakakaaa... Regenya pon, alahaiiiii...  Kiranya satu kepala dalam rm15++ sekali dengan minuman. Taste??? Not baddddd.. Sedap jugak.. Options banyak tapi tak banyak yang pelik-pelik macam yang pernah Aku try dolu-dolu.. Tu pasal semua orang nak selamat, order nasik mostly. I think should try la yang kat Bukit Bintang tu haaa.. Tu baru Original!!! Pure Arabian or Pakistani Cuisine... Atau ada tempat lain??? Will try carikkk...


Well, Aku tau la Mak tu bukan 'kaki makan' kalau nak ikotkan laaa.. Butttt.... Malam tu dia makan abes licin sepinggan!!! While si Erin toksah citer, Western jugak yang ditelannya malam tuh. Apara!!! Overall, puas hati lahhh.. Kenyang melampau!!! Al-hamdulillah.


Dan yang paling best, Mak tiup kek harijadi!!!! Sempat keliling merata mencarik kek wehhh... Slices pon slices la sampai tiga jenis Aku tapau tau!!! Tapi satu tu paling 'special' buat Mak. Rasanya kat Secret Recipe ja yang hader kowttt.. And surprisingly She lurrrvvv it to bit!!! *Mak payah nak makan kek sebab tak suka cheese or susu*


KAAAHHCCHHHIINNGG!!! Tu dia Mak dengan keknya... Hihihihiiiii hiiii... Turkish Indulgence nama diberi-chewwaaahhhh!!!! Korang try la 'google' wehhh.. Very the tempting tauuuu.. Yummmeeehhhh..... Apa bestnya??? Meh Aku copy aja ehhh..



"Medley of chocolate and light cream topped with pisthacio crumbles, embedded with aromatic rose flavoured Turkish candy, soft marshmallows, cruchy pistachios and a coating of dark couverture chocolate"



Uishhh!! Gila kentang best!!! Bestt!!! Bestt!!! Errrrr... Apa kata kita buat 'delivery order' jaaaa??? RM120 for the whole cake *1kg++ kot..* and additional rm10 for delivery charges la hopcpzzzz... Worth it weh sebab satu slice aja dah seploh hengget....




Suka tengok pic-pic ni. Sebab inilah 1st time Mak really celebrate birthday - sumpah!!! Nampak sangat Aku bukanlah seorang anak yang benar-benar baik kann...  Kat luar nun Aku selalu perhatikan mereka-mereka really cherish their mums. That is why Aku rasa it is still not too late for me rite??? Tak perlulah tanya kenapa or mengapa sampai cenggini sebab Aku takmau ungkit apa-apa. Things happened for a reason. Semua tu kan sebahagian dari learning process. Sementara mak masih ada, Insya-allah selagi mampu I will try to make her happy.

Tak dapat bayangkan bila kala kita kehilangannya. Seperti seorang teman. Gigihnya dia menjaga Mak yang terlantar biarpon tidak sebumbung. Berulang-alik bila waktu memerlukan. Sentiasa di sisi kala sakit. Saat akhir nafas Mak, dia tak terkilan kerana dia tak pernah renggang. Redha dan rela melepaskan kerana itulah kehendakNya.

Tabahlah teman. Aku sendiri mungkin tidak setabah mu. Lantaran itu, Aku berusaha luangkan waktu bersama Mak sebanyak munkin agar Aku tak terkilan akhir nanti. Insya-allah. Dan teman, Aku doakan arwah Mak yang pergi itu dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan mereka-mereka yang beriman.

Al-Fatihah.




No comments:

Post a Comment