This is our PART 2 DIARY. You may have a look at PART 1 here: Diary of OTOMAN FAMILY 1 HAPPY READING!! MMmmuuuahhh...

Thursday 23 May 2013

APIN our new pet inda hauzzzz...


Hello there!!! Introducing, this is APIN. His name given by Adam. He is our new pet. Chewwwaaahhhhh... Glamer ngko Pin oiiii... Beria Ibu kenalkan ngko hehhh...

Kucing ni bukan orang kasik. Bukan juga dibeli. Tapi Aku selamatkan dari tepi jalan. Betul-betul depan rumah, seberang jalan, bawah kereta jiran yang kat tepi longkang besar tuh.. Kesian sangat ke dia sebab 2 hari berturut dok 'meeeooowww' aja macam anak kucing lapar!!! Tak pon kena tinggal dek Ibu Kuceng.. Tak pon si Ibu Kuceng dah mati... Mana tauuu...

Hari pertama, lepas En Suami keluar ngantor Adam ke Kumon dalam hujan-hujan lebat petir kilat bagai tu Aku dok berpayung dengan 'maid Indon' depan rumah konon nak selamatkan si Apin ni (masa tu tak ada nama lagi). Dia pi nyorok dalam enjin kereta acaner nak keluarkan??? Garang plak tuuu.. Gelap tak cukop cahaya.. Kensel!!!

Tidor la malam tu dengan 'lolongan' yang nyedihkan kalbu ituuu.. Sobb Sobbb..Esoknya Aku tak tahan lagi.. Tetengah terik panas buta tu, skali lagi Aku dengan 'main Indon' tu buat kerja rescue tu lagikkk.. Sampai Aku masuk dalam longkang besar tu lah!!! Gerammmm!!!! Selamat Aku 'cekau' bawak balik boh dalam kandang yang sedia adaaaa... Meeeloooollllooooonnnngggg agik!!! Kesiannn...



Ibu Kuceng tak datang datang poooonnnn... Sah la ngko tu anak yatim piatu!!!

Shorten the story, En Suami telah sedia maklum. Bagi 'green light' untuk membelanyaaa.. Anak-anak pon sukaaaa.. Aku lagi lah sukaaaaaa... Al-hamdulillaahhhh... Rezekiiiii...

Senang nak jaga dia nihhh...

Later-later Aku cerita lagi ekkk...

As for now, so far dia dengan Rabito-rabito ku itu boleh ngam-tak bercekau!!!! berkaseh-sayang agikkk... Hihihihiiiiii... Ngko hader????



Klau dulu masa memula ada Rabito, sebok dok 'google' sana sini, skodeng sana sini pasal Rabbit. Now dah ada kuceng, Aku dah jumpa satu blog baeeeekkkk punyaaaa... Best sangatttt... Ada kat SINI - CRAZY CAT LADY.

Suka Kucing tak??? Jom sesama terjah!!!!



1 comment: