This is our PART 2 DIARY. You may have a look at PART 1 here: Diary of OTOMAN FAMILY 1 HAPPY READING!! MMmmuuuahhh...

Sunday 24 March 2013

HEALTH and BEAUTY - Smoothie & Collagen


Ewahhh botollll... Botol pinjam ja tuh sebenarnya.. Si Adam punya Ku 'kiben' sebab botol ni ja praktikal. Besar pon me-molek ajaaa.. Per citer pasal nak sihat dan nak cantik niehh??? Huh, udah kalau namanya orang pompuan memang begitu lah kenzzzz... Mana buleh dipisahkannnn katanyaaa..

All started when I noticed ramai na dok post kat INSTA pasal 'smoothie-thing" ni. Termasuk la adik-ku seorang ni haaa.. *identiti dirahsiakan yaaa..* Bila Ku tanya jawapannya untuk kesihatan. Hopcoz la kan.. Tapi Aku terperasan something. Si Dia bertambah cantik dan langsing beb!!!! Sumpah tak tipuuu...

Itu satu hal pasal 'smoothie'.. La ni pasal 'collagen' pulekkk.. Since middle of FEB Aku setat meng-consumenyaa.. ERRRrrrr... Tu pon ON&OFF. Ngehh hehh hehhhh... Thanks tu kawan yang sememangnya CATIK nieh wehhh.. Anak lima tapi still MANTAP dengan kulit licin gebus semua lah!!! *jeles nokkk...* Sebab kengkawan, so Aku percaya lah.. Rumpai Laut Collagen, itu lah nama nyerrr...



Dalam bebanyak jenis tu Aku pilih yang katanya Grade AAA. Ker Grade AA ja??? Ntah... Yang pasti kaler  'purple' ni kalau nak diikotkan more tu kesihatan lahh.. Aku siap bekalkan untuk Mak se-pek tauuu... Segala macam info pasal Rumpai Laut Collagen ni korang buleh dapat kat 'tenet' - selambak!!!! Google kan ajerrr... Cara nak membuatnya, cara nak memakannya, cara nak itu ini sumer haderrrrr... Tak perlu lah Aku 'story' panjang sangat aih kat sini ekkkk.... Yang ni ada jugak la kengkadang Aku buat 'mask'. Time rajin lahhh.. Okay juga result diaaa.. Kulit tak kering dahhhh... Abes kaki tangan pon Aku bedal sapu wehhh...

Aku ni panjang akal. Pesen Aku, selagi murah nak murah kalau boleh nak free. Hahaha hahah hahahaaa.. Kalau dah mudah lagi nak mudah lagi.. Ye lah, dengan tahap ke-busy- an Mak ni haaaa makanya semua benda nak buat kena la pantassss.. Zuppp ke Zzzaaappppp gituuu... Baru lah namnya SUPER DUPER MULTITASKER!!! Ahaks!!!

What did I do???

Aku 'belasah' blend semua bahan yang dibuat 'smoothie' tu dengan collagen wehhh.. *collagen yang siap masak la hopcozzz...* Habis citer!! Sekali consume semua masuk ke dalam perot!!! Senang kan??? Kan?? Kann???? Collagen tu sesebelum ni Aku consume dengan minuman suam. Aku buat Lime-drink tapi lama-lama tekak ni tak lalu dah terima.. Masammm!!!! Yang ni sedap sikit sebab natural flava kannn.. Plus Aku tambah honey sikit.. Yuuummm mmmeeehhhhh....

Resepi 'smoothie' ???? Alaaa lalala lalala... Aku main belasah ja apa yang ada dalam fridge tu haaa.. Apa jenis buah or sayur, masukkan aja nokkkk... Untuk korang Aku kasi la satu link ni haaa.. Buleh la follow kan ajaaa... Klik SINI hokehhhh.. Pepandai lah lepas tu... Nak ge-godek ke hapaaa...


Hasilnya???? Masalah kulit kering semakin berkurangannnn.. Jerawat susah nak naik dan masalah allergy-ku juga makin baikkk.. Pic atas tak mekap tauuu.. Mata ja kasi 'up' sket ja sebab masa ni konon nak 'nerai' lenses baru beliii.. Miahahah hahaha hahahaa.. *tak bleh belahhh...* Slim??? Heheheh heheeh hehehehhh... Drastik tu idok ler but eventually adaaaa kurannngggnyaaaa.. Aku still tak stop makan nasik yerrr.. Berpada-pada tu ajaaa.. *mau pengsan kalau tak makan nasik wehhh...* Orang kata kesihatan tu kesihatan juga.. Nak cantik nak cantik la jugerrr.. Jangan memudaratkan udehhh.. Tak pepasal ke spital lak poi nyaaa..

OOOpppssss... Nak tambah sketttt... Hihihihiiii...


Dalam memacam produk, ini jugak yang best.. Suci lagi selamat... Stok yang memahal memang cepat kesannya tapi payah la nak 'menten' ehhh... Mak ni suri-rumah ajaaa.. Kesian kat En Suami.. Mampu ke tak mampu, orang kata bersederhana lebih baik kenzzz.. Insya-allah esok lusa mana tau tetiba jadi 'zillion-are' ka???? Hahahaha hahahha hahahaaa... Amin. Harap tidok ler teman lupa diri yekkkk...

Supplement???

Vitamin C itu penting. Supaya tak mudah kena selsema atau demam. Since demam teruk itu hari Aku setat amek wehhh.. Yang bebiasa ajaaaa.. Ada jual kat farmasi. Tak kesah apa brand janji Vitamin C. Insya-allah, sihat hendaknyaaa..

Dan cantik jugaaaaa...

Ngeeee....



No comments:

Post a Comment